29/04/2013



LE SONGE DE LA PANOUSE

avec Paul de La Panouse

"Les arbres sont nos frères de sève et de sang et l'évolution est rouge du sang des griffes et des crocs."

Le comte Paul de La Panouse nous plonge dans un rêve éveillé entre labyrinthe et jardin à la française, pensée ésotérique de la Renaissance et réflexion sur l'animalité, en nous faisant découvrir sa demeure, son histoire, son imaginaire, le parc zoologique et le château de Thoiry.

Vidéo de Alessandro Mercuri & Haijun Park

ParisLike n°3__2013



THE DREAM OF DE LA PANOUSE

with Paul de La Panouse
- Opus Medico-Chymicum -
Matthäus Merian (détail, 1618)


"Trees are our brothers of sap and blood and evolution is red in tooth and claw.”

The Count Paul de La Panouse immerses us into a daydream, one between a labyrinth and a French garden, esoteric Renaissance viewpoints and thoughts on animality, allowing us to discover his home, its history, its imaginary world, the zoological park and the Château of Thoiry.

Video by Alessandro Mercuri & Haijun Park

ParisLike n°3__2013

::: watch the video :::

26/04/2013



GIANT LOVE
Attack of the 50 Foot Woman (1958) by Nathan H. Juran with Allison Hayes
The Amazing Colossal Man (1957) by Bert I. Gordon with Glenn Langan


D'un amour géant, d'une passion titanesque, d'une fougue XXL.
Les amours de la Femme de 50 pieds et du Fantastique homme colosse,
l'histoire d'une immense romance qui n'eut jamais lieu.

A giant love, a titanic passion, sex XXL.
The love of the 50 Foot Woman with the Amazing Colossal Man,
the story of a gigantic romance that never happened.


Glenn Langan & Allison Hayes

19/04/2013

Aix-voto


Kim Kardashian en cire et son double de chair // the wax figure and its double in the flesh.

Une autre starlette de sextape a récemment été immortalisée au Wax Museum Madame Tussaud de New York : Kim Kardashian. Le jour de l'inauguration, sous le crépitement des flashs, toutes deux habillées d'une robe rose moulante, même décolleté et poitrine, Kim en chair et Kim en cire posent fièrement, les mains sur les hanches. Entre deux flashs de lumières, l'actrice et son double permutent.  — Qui suis-je ? Une fausse poupée de cire ou bien une vraie poupée rose moulée de vinyle ou latex ? se demande l'une d'elles. Comme la clame le slogan du film érotico-horrifique, The Exotic House of Wax (1997) : "Lorsque les plus célèbres personnages de l'histoire prennent vie dans un musée de cire érotique cela devient très chaud." Les visages de cire ont longtemps immortalisé les défunts. Cauchemar révolutionnaire à Paris-Disneyland en 1793. Marie Tussaud aurait, dit-on, moulé les visages de Marie Antoinette, Louis XVI et Robespierre en appliquant de la cire d'abeille sur les têtes ensanglantées fraichement coupées (...)



Paris Hilton in House of Wax (2005) & Vincent Price in House of Wax (1953)

Kim Kardashian, another sextape starlet, was recently immortalized at Madame Tussaud’s Wax museum in New York. On the day of the inauguration, under the camera flashlights, Kim in the flesh and her wax figure proudly took up the pose, both clad in a tight-fitting pink dress, their hands on their hips. Between two flashlights, the actress and her double swapped places. —Who am I? A fake wax figure or a real pink doll whose body is molded in vinyl or latex? wondered one of them. As is proclaimed by the slogan of the erotico-horror movie, The Exotic House of Wax (1997): “The action heats up when history’s most memorable icons come to life for an amorous meltdown in this interactive ‘please touch’ museum.” Wax faces have immortalized the dead for a long time. Revolutionary nightmare in Paris-Disneyland in 1793. It is said that Marie Tussaud molded the faces of Marie Antoinette, Louis XVI and Robespierre by applying beeswax on their bloody heads, freshly severed by the guillotine.